بازگشتی مجدد به برنامه نویسی اندروید و نرم افزار اندروید استادیو

چند روز پیش قسمت شد بعد از مدتها دوری از برنامه نویسی اندروید و اندروید استادیو برای تست و انجام یه پروژه جدید و البته سبک سراغ برنامه نویس اندروید برم.

دریافت بروزرسانی های اندروید

چون مدت ها بود برنامه نویسی اندروید، اندروید استادیو را باز نکرده بودم ، با انبوهی از بروز رسانی ها روبرو شدم. این بروز رسانی ها جزوی از ذات آن هستش، و متاسفانه اکثراً هم حجیم هستند.
و صد البته که ما مشکل فیلترینگ از سمت گوگل هم داریم و این کار را چند برابر پیچیده و گاهی حتی غیر ممکن می کند.

شروع کار با اندروید استادیو جدید

نکته مثبتی که این بار برای من وجود داشت این بود که سیستم را ارتقاء داده بودم. این به سرعت اجرای خود اندروید استادیو و اجرای کد های نوشته شده بسیار کمک میکرد. چون ذاتاً اندروید استادیو اتکای زیادی به حافظه سیستم داره. به عقیده من اگر کمتر از ۱۶ گیگابایت و با یک پردازنده پایین تر از Core i5 نسل ۶ یا ۷ به سراغش میرید کار را بسیار پیچیده و وقت گیر میکند. البته به لطف هارد های SSD که خوشبختانه این روزها بسیار باب شده، بسیار کار سریع تر شده است. Indexing که بخش بزرگی از کارهای اندروید استادیو هست ارتباط مستقیمی با هارد دیسک داره. این از حسن استفاده از هاردهای SSD هستش.

طبق عادت همیشگی دانلود gradle بیش از هر چیزی زمان گیر هست. باید کمی صبور باشید تا کار بجایی برسه که بتونید کد نویسی را شروع کنید. بالاخره دانلود ها تمام شد و کد را که نوشتم. تست آن روی یک ماشین مجازی (avd) بسیار لذت بخش بود. بعد از مدتها تونستم شیرینی برنامه نویسی اندروید را مجدد بچشم. کار خیلی خوب و راحت بدون مشکل خاصی انجام شد. البته به مقدار زیادی این را مدیون ارتقاء سیستمی که اخیراً انجام دادم میدونم.

علاقه شخصی که به سیستم عامل اندروید و برنامه نویسی آن دارم باعث میشود بخواهم دوباره به سمتش برگردم و کارهایی انجام بدم.

 

دیدگاه‌ها

۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
بهروز

سلام
برای کارهای موردی و ساده، به عقیده من B4A بهتر است. سادگی نکته ای هست که در ابتدا به آن زیاد اهمیت نمی دهیم.

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
مهدی حسینی

سلام
ممنون از نظرتون. دقیقاً همینطوره. من برای کارهای موردی Xamarin رو هم پیشنهاد میکنم. بسیار کار راه انداز هستش.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.